Telenor distribuerer to kinesiske TV-kanaler til Europa

Gjennom samarbeidet med Worldview Global Media Ltd, har Telenor Broadband Services signert en avtale med China Central Television (CCTV) om distribusjon via satellitt av den internasjonale kanalen CCTV-4 og den engelskspråklige kanalen CCTV-9 over hele Europa.

CCTV er det nasjonale kringkastingsselskapet i Kina. CCTVs programmer når nesten 90 prosent av den kinesiske befolkningen, dvs. at sendingene kan sees av over en milliard mennesker i Kina.

CCTV-9 tjener som et vindu mot Kina for engelskspråklige TV-seere over hele verden. Kanalen sender nyheter og aktuelle nyhetsprogrammer, featureprogrammer, dokumentarer, underholdnings-programmer og undervisningsprogrammer. CCTV-4 - også kjent som CCTV International - er en kinesisk-språklig TV-kanal for kinesere som er bosatt på andre kontinenter, samt i Hong Kong, på Macao og på Taiwan.

ColourSat leverer multi-kulturelle og tematiske TV-kanaler til spesielle interessegrupper i Europa. Basert på Telenors satellittkapasitet på satellittene Thor I, Thor II, Thor III og Intelsat 707, kan ColourSat tilby tjenester til det europeiske markedet. Gjennom distribusjon av multi-kulturelle TV-kanaler via kabel- og satellittdistributører, tilbyr ColourSat kundeservice, salg, markedsføring, distribusjon, tilgangskontroll og fakturering.